måndag 19 april 2010

Mycket trevlig utställning

Jaha, då var utställningen avklarad också.

Domare var Harri Lehkonen. Jag har inte ställt i hans ring sedan 2003 tror jag, så det var dags igen. Då var det Mini som jag ställde o han fick UTM. Chip blev BIR på den utställningen! Lehkonen har också placerat Enna som BIG-4 för länge länge sen. Så bara positiva minnen från den här domaren.

Av mina uppfödningar var det 6 stycken på utställningen nu i helgen i Botnia hallen. Dino och Roope i juniorklass hanar, Nette och Mandy i juniorklass tikar samt Kaisa o Orry i championklass tikar. I och med att det var så många av mina uppfödningar där så hade jag ju också chans till att få en uppfödargrupp att ställa! Och jag kan verkligen inte klaga på resultaten; Dino och Nette fick MG. Roope blev 2a bästa hane med r-cert, Mandy blev 3e bästa tik med r-cert och Kaisa slog till och blev bästa tik med cacib!! Orry fick UTM. Kaisa blev sen BIM, slagen av Uki som är avlägset släkt med mina hundar. Enna är hans farfarsmor :)

Alla hundarna fick strålande bedömningar, också Dino o Nette. Eftersom alla klarade sig så bra så kunde jag också tävla med uppfödargruppen. Jag hade de 4 som fick UTM i gruppen, Roope, Mandy, Kaisa o Orry. Så det var 3 olika kombinationer, även om Orry var mamma till de övriga. Jag fick Hederspris för gruppen o fin bedömning så jag var sååå glad. Tyvärr så kunde vi inte visa upp gruppen i stora ringen, men vi kanske får en ny chans en annan gång!

Samtidigt som vi var på utställningen så var Kaisas bror Sirius på BH-prov. Detta är ett prov som kombinerar lydnad samt "social förmåga". Sirius klarade provet med glans och fick en ny titel! BH TK1 Maricosan's Pax Orion låter väl inte helt fel :D

Stort grattis till alla mina fina uppfödningar som är både fina o kloka :) Och tack för att ni ställer upp på utställningarna!

//Marika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar