onsdag 15 juli 2009

Microchip, maskmedel o magkittel

I måndags hade valparna besök från Uleåborg. Monica var hit och id-märkte dem nämligen! Tusen tack Monica med familj för märkning och besök! Vi ses alldeles för sällan!! Id-märkningen gick jättebra, snabbt o smärtfritt!

På tisdagen hade valparna besök av kommande ägare! Det var också ett riktigt trevligt besök. Det känns alltid bra att träffa valpköparna o få bevisat att man tänkt rätt. På tal om valpköpare så på måndagen så var ju faktiskt Kaisas matte hit också :) Hon tyckte att valparna var ursöta, och jag kan bara hålla med.

Idag började dagen med invägning, skulle ha gjort det i måndags men jag hann aldrig med det då. Nåväl, valparna hade växt en hel del sedan de var tre veckor. Någon hade växt mer än andra, men alla hade ökat riktigt bra i vikt. Efter invägningen så fick också alla valpar maskmedel för andra gången. Det är väl inte direkt någon succé att få i munnen, men det går.

Efter detta så tog gänget och jag en liten promenad. Se så fint!



Efter promenaden åt vi lite sånt här:

Gott va!

Sen byggde vi upp inhängnaden till valparna! De kom alltså ut på riktigt för första gången. De tyckte nog först att det var lite halvläskigt, men snart så insåg de det fina med kråksången så att säga.

Alla i boxen utom trean som först vågade sig ut. Lite läskigt o konstigt var det när gräset kittlade på magen :D

Antalet ökar :)

Dessa, ettan o tvåan, lämnade till sist i boxen. Men också de kom ut efter en stund :)

Orry tyckte att det var roligt när valparna kom ut. Här leker hon med fyran.

Några bilder på de söta små liven.


Först var Orry lite på sin vakt, med "flap-or" o allt... Så att man inte missar nga ljud antar jag :)

Men sen slappnade hon av helt o hållet:

//Marika

2 kommentarer:

  1. Valparna är jättesötä! Jag kan inte vänta att se dom! Och Orry tar allt lungt, hon är ju en stabil mamma :)
    Jag ska ta Sirius med mig när jag hälsar på, så att du kan se honom efter en lång tid. Ha det bra!

    SvaraRadera
  2. Hejsan!

    Valparna växer så det knakar, de måste ha blivit hälften större sen sist jag såg dem. Det blir jättekul att se dem igen. Hälsningar från Bodil & storlurven Eddie

    SvaraRadera